Katholisch Leben!

The Jesus Brothers

Satan


In der Päpstlichen Hochschule in Rom gibt es mittlerweile einen "Grundkurs Exorzismus". Dozent: Professor Paolo Morocutti (Fachgebiete: Fundamentaltheologie und Psychologie). Eine enorm wichtige Ausbildung, da nach seiner Aussage Laien hier sehr viel Schaden anrichten können. So ist dieser Kurs auch gut besucht: Menschen aus vielen Ländern nehmen an dem sechstägigen Lehrgang teil. Da ein Exorzist immer nur im eigenen Bistum tätig werden kann, ist is sehr problematisch, wenn ein Bischof dies nicht zulässt. Laut Morocutti ist dies ein Werk des Teufels, der Zwietracht säen will. Laut Professor Morocutti lässt sich Besessenheit an folgenden Charakteristika feststellen: "flüssiges Sprechen in einer fremden Sprache; Ereignisse der Vergangenheit oder Zukunft offenbaren können; Besitz übermenschlicher Kräfte und als viertes Gottesferne und Abneigung gegenüber allem, was Gott symbolisiert - etwa das Zurückweichen vor Kreuzen."

Kardinal Marx jedoch scheint das anders zu sehen. In einem Interview, das er vor Jahren Michael Backhaus und Bernhard Kellner von Bild am Sonntag gegeben hat, meinte er, der Teufel sei "kein wichtiger Punkt in der Glaubenslehre der Kirche". Christen würden nicht an einen Teufel, sondern an Gott glauben. Der Glaube sei dann so stark, dass man keine Angst mehr haben müsse. Für eine Ausbildung von Exorzisten oder deren Einsatz sehe er keine Veranlassung.

Wie bitte?

Selbstverständlich ist der Teufel ein wichtiger Punkt in der Glaubenslehre der Kirche. Jesus selbst hat unentwegt von ihm gesprochen - und mit ihm viele Päpste. Nicht zuletzt der vom Kardinal so geschätzte Papst Franziskus warnte ausdrücklich vor ihm. Aber wie so oft sind sich alle im Lobgesang auf den Papst einig und niemand fühlt sich von seiner Kritik angesprochen.
Natürlich glauben wir an Gott und natürlich ist ein starker Glaube unser Fundament. Gerade deshalb aber glauben und fürchten wir auch den Teufel!

Die Ausbildung und den Einsatz von Exorzisten nicht zuzulassen ist schlichtweg verantwortungslos. So sind viele gezwungen, anderswo um Hilfe nachzufragen.

Ich denke mal, spätestens nach dem Tod werden viele feststellen, dass es einen Teufel gibt.

Auch davor hat uns Jesus gewarnt.

München den 14.04.2016

Robert Gollwitzer

(Quellen: http://www.kath.net/news/54777, https://www.erzbistum-muenchen.de/media/media4920120.PDF)



“[Satan] will set up a counterchurch which will be the ape of the [Catholic] Church … It will have all the notes and characteristics of the Church, but in reverse and emptied of its divine content.”

We are living in the days of the Apocalypse, the last days of our era. The two great forces – the Mystical Body of Christ and the Mystical Body of the anti-Christ – are beginning to draw battle lines for the catastrophic contest.

The False prophet will have a religion without a cross. A religion without a world to come. A religion to destroy religions. There will be a counterfeit Church.

Christ’s Church the Catholic Church will be one; and the false Prophet will create the other.

The False Church will be worldly, ecumenical, and global. It will be a loose federation of churches and religions, forming some type of global association.

A world parliament of Churches. It will be emptied of all Divine content, it will be the mystical body of the anti-christ. The Mystical Body on earth today will have its Judas Iscariot, and he will be the false prophet. Satan will recruit him from our Bishops.

The Antichrist will not be so called; otherwise he would have no followers. He will not wear red tights, nor vomit sulphur, nor carry a trident nor wave an arrowed tail as Mephistopheles in Faust. This masquerade has helped the Devil convince men that he does not exist. When no man recognizes, the more power he exercises. God has defined Himself as “I am Who am,” and the Devil as “I am who am not.”

Nowhere in Sacred Scripture do we find warrant for the popular myth of the Devil as a buffoon who is dressed like the first “red.” Rather is he described as an angel fallen from heaven, as “the Prince of this world,” whose business it is to tell us that there is no other world. His logic is simple: if there is no heaven there is no hell; if there is no hell, then there is no sin; if there is no sin, then there is no judge, and if there is no judgment then evil is good and good is evil. But above all these descriptions, Our Lord tells us that he will be so much like Himself that he would deceive even the elect–and certainly no devil ever seen in picture books could deceive even the elect. How will he come in this new age to win followers to his religion?

The pre-Communist Russian belief is that he will come disguised as the Great Humanitarian; he will talk peace, prosperity and plenty not as means to lead us to God, but as ends in themselves …

The third temptation in which Satan asked Christ to adore him and all the kingdoms of the world would be His, will become the temptation to have a new religion without a Cross, a liturgy without a world to come, a religion to destroy a religion, or a politics which is a religion–one that renders unto Caesar even the things that are God’s.

In the midst of all his seeming love for humanity and his glib talk of freedom and equality, he will have one great secret which he will tell to no one: he will not believe in God. Because his religion will be brotherhood without the fatherhood of God, he will deceive even the elect. He will set up a counterchurch which will be the ape of the Church, because he, the Devil, is the ape of God. It will have all the notes and characteristics of the Church, but in reverse and emptied of its divine content. It will be a mystical body of the Antichrist that will in all externals resemble the mystical body of Christ …

But the twentieth century will join the counterchurch because it claims to be infallible when its visible head speaks ex cathedra from Moscow on the subject of economics and politics, and as chief shepherd of world communism.

(Fulton J. Sheen, Communism and the Conscience of the West [Bobbs-Merril Company, Indianapolis, 1948], pp. 24-25)

God's Love & Satan's Hate